Name:
Location: Tallinn, Estonia

Monday, May 03, 2010

Metsanotsude ilumeele harjutamine

See oli päris ammu, kui ma naiivses teadmatuses priske kotitäie sibulaid mahaistutasin ja järgmine nädal avastasin, et sigudikud pitsballi pidasid ja muuhulgas minu papagoihübriidid ja muud esmakordselt nähtud ja põlvistnõrgaksvõtvad sibulad olid oma läikiva karvkatte heaks ärakonsumeerinud.

Tuleb tunnistada, et antud asjaolu on sundinud mind kevadel ja sügisel põhimõttekindlalt käsi aiapoes sügavale taskusse suruma, et mitte järeleanda kiusatusele jälle neid metsaloikameid toita. Mitte, et mul oleks kahju neile miskit süüa anda, pealegi oli see maa nende kodu enne seda kui mul tuli udupeen mõte pool botaanikaaeda sinna ümber kolida, aga ma ju tahaks kaa näha kas tuleb sibulast ikka see mis pakipeale joonistatud on. Nagu selgub viimasest iirisest, mis ma vaatamata kõigele koju tarisin, võib lõheroosa osutuda lillade servadega valgeks eksemplariks, nii et põnevust, mis sealt maaseest väljakasvab on tegelikult alati.

Eelmise nädalavahetuse tripi käigus aga selgus, et minu possukesed, keda ma olen mõned korrad kuulnud aga mitte kordagi näinud ei olegi vist täiesti kasvatamatud. Mõned tulbid ja krookused olid mulle ikkagi allesjäetud, lisaks rabarbritele, mis on koogiküpsetamiseks veel liiga väiksed. Ja sealt tekkis mul mõte, et võibolla suureneb sigade huvi mullaaluse vastu just siis, kui tavapärased lõhnad ehk miski põlluhein koos juurtega on väljalöödud ja nende jaoks hurmavalt lõhnavad sibulad asemele pandud. Sest kui ma seda peenart kunagi tegin, siis kaevasin ju kõik juurikad nagu kord ja kohus välja, et minu kevadlilledel oleks ilusam kasvada. Järgmisel nädalal oli lillepeenar aga nii segituhnitud, nagu oleks igal kuupsentimeetril vähemasti kalliskivi peidus olnud ja seda õhtulehes varasemalt kuulutatud. Sel aastal ei olnud aga keegi minu peenra vastu huvi näidanud :)

Kõigest sellest järeldan aga mina, et notsud võibolla ei saagi aru, et miski uus ja huvitav sibul või juurikas on kohaletoimetatud kui vanad lõhnad ja juurikad piisavalt tugevalt alles on. Niisiis on minul selle kevad-suve plaanis vaadata, kas nemad märkavad, kui umbrohu sisse lilli istutada :P

0 Comments:

Post a Comment

<< Home